5 rzeczy do rozważenia podczas tworzenia witryny internetowej

5 rzeczy do rozważenia podczas tworzenia witryny internetowej



Obecnie znaczna część naszego życia toczy się w sieci. Robimy tam zakupy, „spotykamy” się ze znajomymi i przede wszystkim szukamy potrzebnych nam informacji – dotyczących danych teleadresowych firm oraz ich oferty. Dlatego dla przedsiębiorcy niezwykle ważne jest stworzenie wysokiej jakości strony internetowej. Na co warto zwrócić uwagę podczas tworzenia własnej witryny internetowej? Co może przesądzić o jej sukcesie?

Po pierwsze:  nazwa – adres

Bardzo ważne jest stworzenie wpadającej w ucho nazwy witryny. W historii już niejednokrotnie gwiazdy estrady decydowały się na zmianę nazwiska na takie, które będzie łatwe do zapamiętania, proste i charakterystyczne. Mimo upływu wielu lat nadanie swojej działalności właściwej nazwy jest niezwykle istotne. Wybór właściwej nazwy powinien być nierozerwalnie związany z jednym z kolejnych punktów – pozycjonowaniem. Nazwa powinna zawierać słowa kluczowe, które sprzyjają widoczności strony w sieci. Dlatego najlepiej, jeżeli to jednej agencji powierzymy wykonanie pełnej usługi, jeszcze przed powstaniem strony internetowej. Większość z nas wyszukując interesującego nas hasła w Google, korzysta z kilku pierwszych odpowiedzi, które pojawiły się w wyszukiwarce. Dlatego jeżeli zależy nam na odnalezieniu potencjalnych klientów, nie można bagatelizować widoczności witryny w sieci.

Po drugie: logo

Znaczenia logo dla działalności także nie można przecenić. W biznesie uznaje się je za twarz biznesu, który prowadzimy. Dlatego jeżeli chcesz osiągnąć sukces znajdź dobrego projektanta logo, który wysłucha i zrozumie wizję działalności. To bardzo ważne wszyscy przecież kojarzymy logo Chanel, Mustanga, czy Mercedesa. Grafika, która pozwoli zidentyfikować naszą markę, będzie używana w kampaniach reklamowych, materiałach promocyjnych, czy gadżetach związanych z marką. Prawidłowo skonstruowane logo powinno być niezwykle przemyślane. Do jego stworzenia niezbędna jest znajomość rynku, innowacyjność oraz właściwa kolorystyka. Większość z nas (zakłada się, że jest to ponad 65%), jest wzrokowcami, dlatego stworzenie grafiki, na podstawie której będą identyfikowane nasze produkty, czy usługi, jest ważną częścią prowadzonej działalności. Ułatwia to i przyśpiesza identyfikacje towarów danego producenta, to logo sygnuje także usługi, jakie proponują firmę.

Po trzecie: pozycjonowanie

Współcześnie kluczem do sukcesu każdej działalności, jest właściwe pozycjonowanie strony internetowej działalności. Już ponad 27,7 mln Polaków korzysta z internetu, a niemal 97% z nich używa Google jako wyszukiwarki, dlatego aspekt działań przedsiębiorstwa w sieci może być kluczowy dla osiągnięcia sukcesu lub porażki swojej dzielności. Pod pojęciem pozycjonowanie zrozumieć można możliwość szybkiego i skutecznego wyszukania strony internetowej. Pozycjonowanie polega na takim tworzeniu nazwy oraz treści znajdujących się na stronie, które zwiększy widoczność witryny w sieci. Ze względu na wagę pozycjonowania dla powodzenia całej dzielności warto powierzyć ten aspekt działalności profesjonalistom, którzy będą wiedzieli, w jaki sposób pokierować treściami znajdującymi się na naszej witrynie, by było to jak najkorzystniejsze dla firmy.

Po czwarte: intuicyjność poruszania się po stronie

Strona internetowa firmy powinna być bardzo prosta, jak najmniej skomplikowana. Kiedy poruszanie się po stronie wymaga skupienia i myślenia, nie jest intuicyjne bardzo wielu potencjalnych klientów, którzy zdecydowali się odwiedzić naszą witrynę, opuści ją bezpowrotnie. Dodatkowo zapamięta ją jako nieprzyjazną i szansa, że odwiedzi ją ponownie, jest minimalna. Użyteczność strony jest równie ważna co łatwość jej znalezienia. Przejrzystość strony, szybkość znalezienia interesujących klienta informacji, spowoduje, że wróci do naszej firmy. Bardzo ważne jest właściwe wyeksponowanie danych, które umożliwią szybki kontakt. Istotne jest także wskazanie kilku alternatywnych sposób kontaktu – telefon, e-mail, chat na żywo – każdy klient preferuje inną formę komunikacji.

Po piąte: responsywność

Nowoczesne telefony są niejako przedłużeniem naszych rąk, korzystamy z nich często, oraz długi okres czasu. Obecnie już ponad 75% Polaków ma smartfony. Smartfony mają różną wielkość, część osób preferuję nieco większe wyświetlacze, decyduje się na tablety. Dlatego, jeżeli zależy nam na osiągnięciu sukcesu nasza strona powinna być responsywna, czyli idealnie odpowiadająca parametrom urządzenia, na którym ją przeglądamy. Budowa strony w taki sposób, by dostosowywała się do okna przeglądarki, na której jest wyświetlana, jest współcześnie niezbędna. Strona powinna automatycznie rozpoznawać rozdzielczość, jaką oferuje wyszukiwarka i dostosować swoje parametry do jej wymagań. Chodzi o to, by bez względu na rozdzielczość urządzenia, jego wielkość, czy program operacyjny, witryny zawsze wyświetlały się prawidłowo. Jeszcze kilka lat temu strony internetowe przeznaczone były tylko do obsługi przez komputery, z wieloma z nich urządzenia mobilne miały problemy. Nie można jednak do tego dopuścić współcześnie, ponieważ odsetek osób korzystających z urządzeń mobilnych, jako tych, które zapewniają główny dostęp do sieci, jest ogromna, co więcej z roku na rok nadal rośnie.

Stworzenie ciekawej, a zarazem intuicyjnej strony internetowej jest niezwykle ważne dla powodzenia prowadzonej działalności. Współcześnie znalezienie nowych klientów, bez prawidłowo skonstruowanej strony internetowej oraz zapadającego w pamięć logo jest bardzo mało prawdopodobne

Sprawdź także:


Dodaj komenatarz