Allegro zaliczane jest chyba do jednej z najbardziej popularnych platform handlowych w Polsce. Dzięki Allegro można kupować i sprzedawać różne produkty, w bardzo wygodny i szybki sposób. Nie ważne czego poszukujesz jest bardzo prawdopodobne, że i tak znajdziesz to na Allegro. Pomimo tego, że wystawienie swojej oferty i sprzedaż produktów powiązana jest z opłatami, to strona nadal cieszy się ogromnym zainteresowaniem.
Sami pewnie nie raz korzystaliście z platformy Allegro i kupiliście za jej pośrednictwem wiele produktów. Wcale się nie dziwimy, bo robienie zakupów bez wychodzenia z domu jest bardzo praktyczne.
Robienie zakupów przez Internet jest niezwykle wygodne. Nie musisz przepychać się między sklepowymi półkami i sterczeć w długich kolejkach do kasy. Dzięki platformie Allegro możesz łatwo wybrać produkt, dodać go do koszyka, zapłacić za niego i czekać na kuriera. Zakupy bez konieczności wychodzenia z domu to doskonałe rozwiązanie.
Podobnie jak dokonując zakupów w sklepach stacjonarnych, tak również kupując w Internecie należy dokładnie przemyśleć zakup każdego produktu. Jeśli już kiedyś dokonywałeś zakupów na Allegro to wiesz, że nawet kilka razy musisz potwierdzić chęć zakupu. Raczej niemożliwe jest przypadkowe kliknięcie i kupienie jakiegoś produktu. Jeśli jednak mimo wszystko zakupiłeś przedmiot w serwisie Allegro, ale nie jesteś do niego do końca przekonany i chciałbyś zrezygnować z zakupu to wiedz, że masz do tego możliwość.
Jeżeli kupiłeś za pośrednictwem Allegro jakiś przedmiot, ale nie jesteś do końca przekonany o słuszności swojego wyboru i nie chcesz finalizować transakcji to możesz anulować zakup. Wystarczy w tym celu zwrócić się z prośbą do sprzedającego o anulowanie dokonanego zakupu. Nie szukaj przycisku „Anulowanie zakupu”, bo go nigdzie nie znajdziesz. Guzik tego typu wyświetla się tylko wtedy, gdy kupisz kilka rzeczy na jednej aukcji. Kupujący ma możliwość zrezygnowania z pewnej części zakupów, gdyby okazało się, że kupił za dużo.
W wiadomości skierowanej do sprzedającego osoba kupująca powinna poprosić o anulowanie zakupu. Warto wspomnieć o przyczynie anulowania zakupu. W treści e-maila do sprzedającego pamiętaj, aby wpisać: imię i nazwisko, login, podać tytuł i numer aukcji, można także przypomnieć, że sprzedający ma możliwość ubiegania się o zwrot prowizji z Allegro. Sprzedający może odrzucić Twoją prośbę, jednak z autopsji Wiemy, że sprawy tego typu są załatwiane polubownie. Bardzo ważne jest również to, że po anulowaniu zakupu przez sprzedającego, z pewnością zwróci się on do Allegro o zwrot prowizji, za powód podając to, że umowa nie została sfinalizowana. Wówczas do osoby kupującej zostanie wysłany mail od Allegro, aby potwierdziła ona, że nie kupiła danego przedmiotu. Jedyne co kupujący musi zrobić to zaznaczyć odpowiedź TAK lub NIE. Czas na udzielenie odpowiedzi wynosi 7 dni, po tym czasie Allegro przyznaje zwrot prowizji sprzedającemu.
Jeżeli wziąłeś udział w licytacji, ale doszedłeś do wniosku, że jednak licytowany przedmiot nie jest Tobie potrzebny możesz wycofać się z udziału w licytacji. Wystarczy, że w tym celu wejdziesz na stronę Moje Allegro > Moje Zakupy > Licytacje i Kup Teraz > Licytacje. W Opcjach zaraz obok danego przedmiotu możesz kliknąć Prośba o wycofanie. W kolejnym kroku musisz podać powód wycofania się z licytacji i całość potwierdzić przyciskiem Zatwierdź. Sprzedający może, jednak nie musi zaakceptować i zgodzić się na anulowanie złożonej przez Ciebie oferty.
Podczas korzystania z serwisu Allegro zarówno sprzedający, jak i kupujący mogą natrafić na różnego rodzaju problemy i pytania. Wszystkie niejasności rozwiązywane są na stronie Allegro, znajdziesz je w zakładce POMOC. Jeśli jednak pomimo poszukiwań nie możesz odnaleźć właściwej odpowiedzi, nic nie stoi na przeszkodzie żebyś wysłał indywidualną wiadomość do pracowników serwisu Allegro. Pozwali to na rozwianie wszystkich niejasności i wątpliwości.
Tak jak w każdym aspekcie życia tak również do zakupów realizowanych przez Internet należy podchodzić z głową. Trzeba pamiętać o zachowaniu odpowiednich środków ostrożności i starać się, aby każda transakcja była bezpieczna i nie wiązała się z żadnymi problemami.
Problem anulowania zakupu na Allegro to już nie problem.