Skanowanie produktów 3D

Skanowanie produktów 3D



Wizualizacje produktowe tak bardzo zyskują w ostatnim czasie na popularności, że na rynku pojawiła się nowa usługa: skanowanie produktów 3D.

Jest to nowoczesna metoda digitalizacji przeznaczonych na sprzedaż przedmiotów w celu stworzenia ich wirtualnej, trójwymiarowej wersji. 

Jak wykonuje się skanowanie produktów 3D? 

Wbrew pozorom, skanowanie produktów 3D nie jest ani czasochłonną, ani skomplikowaną procedurą. Wszystko sprowadza się do zaledwie trzech kroków: przygotowania obiektu, zeskanowania go i wygenerowania jego trójwymiarowego modelu. Aby przygotować obiekt do skanowania, wystarczy umieścić go na płaskim, jednolitym podłożu i oznakować punktami referencyjnymi potrzebnymi skanerowi do orientowania się w układzie współrzędnych. Samo skanowanie natomiast polega na przesuwaniu wiązką światła po kolejnych partiach jego powierzchni aż do całkowitego objęcia nią każdej jego strony i każdego zakamarka. Potem pozostaje już tylko przekonwertowanie uzyskanych pomiarów na grafikę 3D przy użyciu dedykowanego programu komputerowego. Cały ten proces zajmuje około pół godziny.

Kto zajmuje się skanowaniem produktów 3D? 

Skanowanie produktów 3D można zlecić grafikom specjalizującym się w tworzeniu wizualizacji produktowych, ale też można wykonać je samodzielnie. Jeśli chcemy zająć się tym samodzielnie, musimy zainwestować w dobry skaner 3D. To duży wydatek, bo takie urządzenie kosztuje od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy złotych (w zależności od tego, jak duże obiekty chcemy skanować). Zlecenie usługi skanowania jest znacznie tańsze, w dłuższej perspektywie jednak zakup skanera bardziej się opłaca, ponieważ pozwala zaoszczędzić na regularnych wydatkach związanych z zatrudnianiem grafików. Więcej szczegółów znajdziesz na Seemymodel.com.

Dlaczego warto postawić na skanowanie 3D? 

Wizualizacje produktowe oddziałują na klientów sklepów o wiele lepiej niż zwykłe zdjęcia, ponieważ pozwalają im oglądać interesujące ich towary tak jak robiliby to na żywo – ze wszystkich stron. To działa na wyobraźnię. Właśnie dlatego skanowanie 3D rozwija się tak systematycznie i z roku na rok znajduje coraz większe zastosowanie w branży e-commerce. Powinien po nie sięgnąć każdy przedsiębiorca, któremu zależy na wyższych wskaźnikach sprzedaży i wyższych zyskach.

Sprawdź także:


Dodaj komenatarz