INTERPRETOWANIE WYNIKÓW SPEED TESTÓW

Jaki powinien być wynik?

1. Prędkość pobierania (Download)

Prędkość pobierania mierzy, jak szybko możesz pobierać dane z internetu, np. ściągać pliki, przeglądać strony internetowe, oglądać filmy w streamingu czy korzystać z aplikacji online. Wartość ta jest wyrażona w megabitach na sekundę (Mbps).

Jak interpretować?

  • 0-10 Mbps – niska prędkość. Może powodować problemy z oglądaniem filmów w jakości HD, częste buforowanie wideo i długie czasy ładowania stron.
  • 10-25 Mbps – prędkość odpowiednia do codziennego użytku, takich jak przeglądanie internetu, korzystanie z mediów społecznościowych czy rozmowy wideo w standardowej jakości.
  • 25-50 Mbps – dobra prędkość do oglądania filmów w jakości Full HD, grania online, pobierania większych plików bez zatorów.
  • 50-100 Mbps – wysoka prędkość, idealna do oglądania filmów w jakości 4K, pobierania dużych plików, pracy z chmurą.
  • 100+ Mbps – bardzo wysoka prędkość, odpowiednia do intensywnego użytku przez wiele urządzeń, grania online w wysokiej rozdzielczości, korzystania z dużych zasobów w chmurze.

2. Prędkość wysyłania (Upload)

Prędkość wysyłania mierzy, jak szybko możesz wysyłać dane z twojego urządzenia do internetu, np. przesyłać pliki, korzystać z wideokonferencji czy prowadzić transmisje na żywo. Wynik również wyrażany jest w megabitach na sekundę (Mbps).

Jak interpretować?

  • 0-5 Mbps – niska prędkość, może utrudniać prowadzenie płynnych rozmów wideo, wysyłanie dużych plików czy transmisję na żywo.
  • 5-10 Mbps – dobra prędkość do wysyłania zdjęć, plików o średniej wielkości i codziennych rozmów wideo.
  • 10-25 Mbps – wystarczająca prędkość do przesyłania większych plików, wideokonferencji w jakości HD i transmisji na żywo.
  • 25+ Mbps – bardzo dobra prędkość, idealna do pracy z dużymi plikami w chmurze, transmisji wideo w wysokiej jakości i pracy zespołowej zdalnej.

3. Opóźnienie (Ping)

Ping to czas, jaki potrzeba, by wysłać dane z Twojego urządzenia do serwera i otrzymać odpowiedź. Mierzony jest w milisekundach (ms). Opóźnienie jest szczególnie istotne w grach online, rozmowach wideo i innych aktywnościach wymagających szybkiej interakcji.

Jak interpretować?

  • 0-20 ms – bardzo niski ping. Idealne warunki do gier online, rozmów wideo i korzystania z aplikacji w czasie rzeczywistym.
  • 20-50 ms – niski ping, wystarczający do płynnych gier online, rozmów wideo w jakości HD, przeglądania internetu.
  • 50-100 ms – akceptowalne opóźnienie. Może wystąpić niewielkie opóźnienie w grach online lub rozmowach wideo, ale nie powinno to stanowić poważnego problemu.
  • 100-200 ms – wysokie opóźnienie. Może powodować zauważalne opóźnienia w grach i rozmowach wideo, w których wymagana jest interakcja w czasie rzeczywistym.
  • 200+ ms – bardzo wysokie opóźnienie, co może prowadzić do problemów z płynnością gier online, rozmowami wideo i ogólną interakcją w internecie.

4. Jitter (wahania opóźnienia)

Jitter to miara wahań opóźnienia. Zwykle wyrażany jest w milisekundach (ms). Wysoki jitter może powodować zacinanie się w grach online, rozmycie obrazu lub dźwięku w czasie rozmów wideo, a także inne problemy z płynnością w transmisji danych.

Jak interpretować?

  • 0-10 ms – bardzo niski jitter. Doskonałe warunki do gier online, rozmów wideo i strumieniowania wideo.
  • 10-30 ms – niski jitter. Wciąż odpowiedni do codziennego użytkowania i komunikacji online.
  • 30-50 ms – średni jitter. Może prowadzić do zauważalnych zakłóceń w grach i rozmowach wideo.
  • 50+ ms – wysoki jitter, mogą występować poważne problemy z jakością połączenia w czasie rzeczywistym.